אמור לי איך אתה חונה ואומר לך מי אתה

גיליתי שאני מזלזל בעבודה שלי, בחיים שלי ובזמן הפנוי שלי. שלעומת הורים אחרים בבית ספר של הילדים שלי, הזמן שלי לא יקר לי. כנראה אני הורה גרוע.
להלן הסבר איך הגעתי לתובנה המדהימה הזאת. בכניסה לבית הספר בנו סובה, מעגל תנועה להורדת ילדים. הרעיון פשוט וחכם. מרבית התלמידים מגיעים לבית הספר בהסעות, ואילו מי שמאחר, מגיע עם ההורים. ההורה נכנס עם הילד לסובה, עוצר, הילד יורד – אפשר גם לרדת לשנייה לתת נשיקה או לוודא שהילד יורד בביטחה ולהמשיך. מסביב לבית הספר בנו גם מגרשי חניה להורים שצריכים להגיע לבית הספר. הם קצת יותר מרוחקים – לא יותר ממאה מטר, אפילו פחות. אבל מה – כשמגיעים בבוקר עם הילד, קצת קשה להיכנס לסובה. יש שם מכוניות חונות. חונות לגמרי, בלי נהג בתוכן. דוממות. ואז צריך לתמרן, ולעקוף, ולהוריד את הילד רחוק מהמדרכה, ולחסום אחרים, וזה מסוכן וילד יכול להידרס, אבל היי – ההורים האלה ממהרים, הזמן שלהם יקר (בניגוד אלי כאמור). הם לא יכולים להרשות לעצמם להחנות במגרשי החניה וללכת דקה וחצי. הם אנשים עסוקים, וחוץ מזה – שיידרסו ילדים של אחרים, העיקר שהם יגיעו לחדר כושר בזמן!!!!
אם יש משהו שמחרפן אותי ב"ישראלי" זה נושא החניה. רק לפני 10 ימים מיהרתי לאיזה אירוע, ונתקעתי בפקק שלא ברור לי מאיפה נולד בשמונה בלילה ברחוב צדדי בתל אביב. 10 דקות ו- 150 מטר אחר כך, בקצה הרחוב הגיעה התשובה. איזה דביל חנה את הרכב שלו בחניה כפולה והלך לאכול פלאפל. כשהגיע הפקח לתת לו דו"ח הוא אמר לו, "אבל אני כאן ליד, הסתכלתי על הרכב". האבסורד הוא שהפקח קיבל את התשובה הזאת, ורק ביקש ממנו להזיז את הרכב (ג'יפ כמובן). אותו נוהל מקובל בכספומטים. בתל מונד, ליד איפה שאני גר, יש כספומט ממש על הכביש הראשי של הישוב. תל מונד, אפעס, היא לא בדיוק מנהטן, ויש בה רק רחוב ראשי אחד, שבו מרוכזים כל החנויות, הבנקים ובתי הקפה, כך שבשגרה הרחוב הזה די עמוס. כשהעומס הופך לפקק, הסיבה היא בדרך כלל הכספומט. איזה אינטילגנט צריך להוציא כסף, אבל כיוון שרק הוא בעולם ממהר, ורק לו אין זמן למצוא חניה וללכת 50 מטר (ויש מגרשי חניה מסביב לכל מרכז תל מונד), הוא חונה בחניה כפולה ושהעולם יתפוצץ. הוא ממהר!
גם מסביב למתנ"ס הסיפור דומה – חניה יש בשפע, אבל מכוניות חונות רק ליד הכניסה. הורים מגיעים, מקומות החניה ליד הכניסה תפוסים, אז הם חונים בחניה כפולה והולכים לחפש את הילדים. הלא רק הילדים שלהם זקוקים להסעה. בינתיים מאחור, פקק, צפצופים, ילדים רצים בין המכוניות, בנס לא נדרסים וכל הברדק הזה מתרחש כשחניה מסודרת פנויה במרחק 25 מטרים בלבד!!!!, ואז מגיע/ה האבא/אמא למכונית, מסתכל מסביב ולא אומר מילה. ואם מישהו מעז להעיר לו (אני למשל), אז התשובה: בסך הכול הלכתי ל-5 דקות. מה הביג דיל? וזה המקרה הטוב, כשיש תשובה, או כשהיא מגיעה בצורה מילולית.
car
הייתי רוצה שהכותרת תהיה נכונה. שאפשר יהיה לאבחן אנשים לפי האופן בו המם מחנים את המכונית שלהם. באמת, יש בחניות הכפולות, בחניה במקום אסור, בכניסה לבית ספר או בחניית נכים אלמנט של אגואיזם, אגוצנטריות, צפצוף על החוק, הפרעה מכוונת לסדר הציבורי ועוד שורה ארוכה של תכונות "מלבבות", אבל התכונה הזאת הפכה לחלק מה"ישראליות", שהיא הפכה לכמעט מובנת מאליה, ממש כפי שמעשנים לא חושבים שהם צריכים לחכות בתור לקנות סיגריות. (מכולת, תור של 10 אנשים, תמיד יהיה מישהו שיעקוף ויגיד – יש לך מרלבורו לייט? ולכולם זה יראה נורמאלי). אני אישית יכול להעיד על אנשים שהם טבעונים אדוקים, נגד הכיבוש, תומכים נלהבים בזכויות אדם, מתרימים למען פליטים ולא יהססו לתקוע את הרכב שלהם, על המדרכה ליד גן ילדים כך שאף עגלה לא תוכל לעבור, או בחניה כפולה ליד המכולת, כי הם ממש, אבל ממש ממהרים.
יכול להיות שמישהו קורא את הדברים האלה ומלמל לעצמו – איזה נודניק, צדקן, קנטרן בוודאי טרחן. יכול להיות. אבל מכיוון שבפנטזיה שלי בנושא החניה, זאת שלעולם לא תתממש, מופיעים נבוט, שמשה מנופצת והרבה צרחות, העדפתי לשבת חצי שעה ולכתוב כמה מילים. הרי הזמן שלי לא נחשב, את זה כבר הבנו.

  1. מסכים עם כל מילה שלך איתי.
    ברחובות ברחוב הרצל המרכזי בעיר יש קטע ברחוב ליד קפה ארומה שמתארחים חונים בניצב למדרכה ובזאת חוסמים נתיב שלם של הרחוב המרכזי . היתה תקופה שכל פעם שעברתי התלוננתי במשטרה ,וגם אפילו לא התעצלתי וניגשתי למחלקת ה לונה והגשתי תלונה שיטפלו בחונים,גם פניתי לעיריה ושום דבר לא נעשה, אגב יש שלט שמתריע שהחניה מותרת רק במקביל למדרכה.

כתיבת תגובה

